Jak pracujemy ?

GODZINY OTWARCIA:

Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30-16.00

Aktualnie do przedszkola uczęszcza 61 dzieci w wieku od 3 do 6 roku życia. Dzieci podzielone są na grupy według wieku:

  • Maleństwa 3 – 4 latki
  • Króliczki 4 – 5 latki
  • Tygryski  5-6 latki

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU:

    • 6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne, kontakt indywidualny z rodzicami;
    • 8.00 – 8.30 – ranek: zabawy w grupie, ćwiczenia poranne, wspólne zabawy ze śpiewem;
    • 8.30 – 9.30 – śniadanie;
    • 9.30 – 11.00 – sytuacje edukacyjne, zajęcia programowe, praca indywidualna;
    • 11.00 – 12.15 – zabawy dowolne, spacery, wycieczki, pobyt na placu zabaw;
    • 12.15 – 13.00 – obiad;
    • 12.15 – 13.00 – rozchodzenie się do domu dzieci nie korzystających z obiadu;
    • 13.00 – 14.20 – zabawy kierowane przez nauczycieli, praca korekcyjno wyrównawcza, zajęcia dodatkowe, relaksacja dzieci z grupy młodszej;
    • 14.20 – 14.40 – podwieczorek;
    • 14.40 – 15.30– zabawy dowolne, praca indywidualna;
    • 15.30 -16.00 – rozchodzenie się dzieci do domu, kontakty z rodzicami;

      CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA:

      1. Przedszkole realizuje cele i zadania zgodnie z oczekiwaniami rodziców wynikające w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
      2. Naczelnym celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka
      3. W ramach zadań działalności edukacyjnej przedszkole realizuje:

      1) wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju,

      2) tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa,

      3) wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych,

      4) zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony,

      5) wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,

      6) wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie,

      7) promowanie ochrony zdrowia, tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym o bezpieczeństwo w ruchu drogowym,

      8) przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci,

      9) tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,

      10) tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka,

      11) tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy,

      12) współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka,

      13) kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju,

      14) systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju,

      15) systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzących do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole,

      16) organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej, lub języka regionalnego,

      17) tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

      PERSONEL:

      • dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego – mgr Małgorzata Wachowska
      • wicedyrektor Zespołu  Szkolno-Przedszkolnego – mgr Sylwia Osadnik
      • wychowawca grupy 6 latków – mgr  Sylwia Duda
      • wychowawca grupy 4-5 latków –  mgr Patrycja Katryniok
      • wychowawca grupy 3-4 latków –  Beata Plaza
      • nauczyciel  – mgr Małgorzata Celińska- Krysik
      • katecheta – mgr Ewelina Pietrzak
      • nauczyciel j. angielskiego – mgr Karol Sobala
      • pomoc nauczyciela (maluszki) – Pani Barbara Styczyrz
      • pomoc nauczyciela (średniaki) – Pani Daria Umlauf
      • pomoc nauczyciela (starszaki)- Pani Joanna Macoch
      • intendentka – Pani Ewelina Spałek
      • kucharka – Pani Joanna Sukiennik
      • pomoc kuchenna  – Pani Katarzyna Imiołczyk
      • palacz, st. konserwator – Pan Mieczysław Dąbroś

      ZAJĘCIA DODATKOWE

    • Język angielski – poniedziałek, środa
    • Religia – poniedziałek, środa
    • Zajęcia ruchowo – rytmiczne – poniedziałek